23/03/2025

RO Financiar

Despre economie si nu numai!

Sunt bicicletele de echilibru mai populare decat bicicletele cu roti ajutatoare?

Cand eram noi, adultii, mici, visul fiecarui copil era sa primeasca o bicicleta de Craciun sau de ziua lui de nastere. In zilele noastre, bicicletele nu mai sunt chiar pe primul loc pe listele dorintelor ale copiilor, telefoanele mobile si consolele de jocuri fiind mai iubite, insa raman in continuare destul de populare.

In acest articol, vom arunca o privire asupra istoriei bicicletelor de echilibru si vom afla de ce au fost inventate in primul rand. Vom analiza, de asemenea, popularitatea tot mai mare de care se bucura bicicletele de echilibru in comparatie cu alte metode de a invata mersul pe bicicleta.

​Cum se invata mersul pe bicicleta in vremurile vechi?

Daca ai crescut in anii ‘70, ‘80 sau ‘90, stii ca invatatul mersului pe bicicleta implica montarea unor roti ajutatoare (denumite si roti de antrenament sau stabilizatori) pe o bicicleta cu pedale si sa mergi cateva saptamani sau luni folosind aceste accesorii, pana cand te simteai suficient de curajos pentru a le scoate si a incerca sa pedalezi fara niciun ajutor. Dupa cateva accidentari, in cele din urma ai reusit sa iti tii echilibrul si sa inaintezi cu bicicleta fara a mai cadea.

Acesta a fost cel mai bun mod de a invata? Ei bine, nu. Conform specialistilor, bicicleta de echilibru fara pedaleeste o varianta mult mai buna pentru a invata abilitatile necesare pentru a merge cu bicicleta.

Dar, “pe vremuri”, chiar nu existau prea multe optiuni. De fapt, singura alternativa a fost fie sa montezi roti ajutatoare, fie sa inveti mersul pe bicicleta pur si simplu pedaland pana cand reuseai sa faci acest lucru fara sa cazi.

​De cat timp exista bicicletele de echilibru?

Prima bicicleta de echilibru comercializata pentru copii a fost lansata in 1997 de catre un designer german pe nume Rolf Mertens. “Like-a-Bike” s-a bazat oarecum pe designul original “dandy-horse” al unui alt inventator german, Karl von Drais, care a construit versiunea sa pentru adulti in 1818.

Mertens a vazut potentialul de afaceri pentru vehiculul sau pe doua roti din lemn fara pedale dupa ce Clubul de Ciclism German si-a sfatuit membrii in anul 1990 sa indeparteze pedalele de la bicicletele pentru copii, mai degraba decat sa monteze roti ajutatoare, argumentand ca era o modalitate mai buna pentru micuti de a invata mersul pe bicicleta.

​Viitorul bicicletelor de echilibru

Bicicletele de echilibru au parcurs un drum lung de cand Rolf Mertens a construit primul sau Like-a-Bike din lemn. Ceea ce odata era vazut ca “ciudat” este acum considerat a fi cel mai bun tip de bicicleta pentru dezvoltarea abilitatilor de echilibru si coordonare la copii.

Desigur, inca exista adulti care vad bicicletele de echilibru ca fiind “neobisnuite”. Poate ca acest lucru este normal, mai ales ca multi dintre cei care au crescut in anii ‘70, ‘80 sau ‘90 nu au vazut niciodata o astfel de bicicleta in copilarie.

Dar, asa cum indica cifrele, un numar tot mai mare de copii invata acum sa mearga pe biciclete de echilibru, in loc sa foloseasca biciclete obisnuite cu roti ajutatoare. Drept urmare, ei dezvolta noi abilitati care le vor fi de folos in multe tipuri de activitati, nu doar in ciclism. Acest lucru este probabil sa stimuleze interesul continuu pentru bicicletele de echilibru in urmatorii ani, mai ales pe masura ce noile designuri si tehnologii evolueaza.